vrijdag 9 februari 2018

Vilten tasje

In het begin van deze week maakte ik een simpel vilten tasje voor mijn dochter om mee te nemen naar haar studentenjob.

Ervoor nam ze een tasje mee dat ze gekregen had en vol reclame stond.Het geen ik maakte is eenvoudig zonder poes pas.

Ik nam de zelfde maten als het vorige model en ging aan de slag met de overschot van mijn eigen vilten tas die ik enige tijd geleden al maakte maar eigenlijk zelden gebruikt. 

Het zijn allemaal rechte stukken die je snel in elkaar zet omdat je geen binnenvoering nodig hebt en geen randen moet afwerken want vilt snij of knip je mooi zonder dat het rafelt.

Enkele foto's om jullie te laten kijken hoe het tasje er uit ziet.









Er is nog plaats om haar portemonnee en sleutels bij op te bergen.Daar ze maar 4 uren werkt heeft ze natuurlijk niet zoveel nodig.

Ze heeft deze week vakantie.Gisteren gingen we samen naar Maastricht en daar genoten we volop van de us time na een drukke examenperiode de laatste maand.Ze weet sinds woensdag dat ze op alle examens geslaagd is.Op naar de rest van haar opleiding sociologie aan de Antwerpse Universiteit.

Groetjes Carla x


Altijd fijn om een reactie van jullie te lezen ;-)




Follow my blog with Bloglovin

12 opmerkingen:

  1. Proficiat aan je dochter! Mooi en handig tasje maakt je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap van je dochter! Gefeliciteerd!
    Wat een mooie en praktische tas! Fijn weekend daar.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, spannend zo’n studerende dochter! En zo fijn dat ze geslaagd is voor haar examens. Proficiat!
    Mooie eenvoud, die tas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is al aan haar 3de jaar bezig hoor!Maar examens blijven spannend hé! Inderdaad een simpele maar mooie tas.

      Verwijderen
  4. Ideaal tasje! Mooi gemaakt!! En proficiat aan de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Af en toe moet het niet meer dan simpel en snel klaar zijn,hé!Ik ben echt fier op haar,geen gemakkelijke studie die ze doet.

      Verwijderen
  5. Leuke en praktische tas van een handige mama. Knap van je dochter wens haar proficiat van mij voor het behaalde resultaat. Er door zijn in eerste zit, geeft moed om hard te blijven werken! Monik B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om je hier nog eens te lezen. Ze is goed bezig hè. Ijverige studente.

      Verwijderen
  6. Ik vind dat heel erg mooi, die vilten tassen!
    Naait jouw naaimachine die goed? Die van mij wil al wel eens steken overslaan als het vilt te dik is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tot nu toe gaat dat goed. Deze heb ik zelfs met een steek gedaan die 3 dubbel is zodat het extra stevig is. Slaat geen steken over.

    BeantwoordenVerwijderen