dinsdag 14 november 2017

Naaiweekend

Afgelopen weekend gingen de dames van het naaigroepje Noord-Limburg naait op naaiweekend in Neerpelt. Ik kon alleen op zaterdag aanwezig zijn maar dat was geen probleem. 

Samen met nog 10 andere gingen we naaien, babbelen, los tornen, af en toe eens goed vloeken 😉 en natuurlijk ook lekker eten zonder zelf te moeten koken.

Eerste doel,een Aster waarvan ik de mouwen thuis verlengd had en moeten aanpassen want ik had geen stof genoeg. Ik ging voor biaslint op een naad en bij de andere naad zette ik er een zelf gemaakte paspel tussen. In mijn hoofd zag het er prima uit. Maar boontje komt om zijn loontje, zaterdag avond paste ik thuis mijn gehackte sweater om tot de conclusie te komen dat mijn mouwen niet paste!!

Van boven te smal (of mijn mouw te smal overgenomen of bij gekomen) van onder te breed omdat ik geen rekening gehouden had met dat mijn polsen smaller zijn dan mijn onderarm. En geen foto's van dit alles. Het ligt gedeeltelijk los getornd in een hoekje. Nota aan Sarah, mijn eerste ufo is gemaakt! 

Maar ik maakte ook nog 2 andere mooie dingen die gelukkig wel lukte.Eerst een toilettas naar patroon van Byevamarie,mannengerief,klik hier voor het patroon. 

Een restje van mijn outfit van de gouden bruiloft had ik thuis al geknipt voor dit project,ook voor het volgende trouwens.Zodat het een mooi geheel zou worden.

De binnenste stofjes had ik de week ervoor bij Cas en Nina besteld omdat zij op vrijdagavond met haar stofjes naar het naaiweekend zou komen en zo spaarde ik verzendingskosten uit en kreeg ik van haar ook een goodibag met wonderclips en 2 bonnen erin.Hoe lief van haar,hé!




Mijn toilettas voor
mijn naaimachine!

Als je bijna alles al geknipt en verstevigd hebt dan is dit een snel klaar projectje.En dat was natuurlijk mee genomen.Dit deed ik ook voor mijn tienertas,patroon van Jacedidit. 

Alleen nog de bodem en binnenkant knippen uit het geplastificeerde stof dat ik via Cas en Nina kocht. Zo mooi als ik het hoopte,zo mooi was het in het echt.De kleurencombinatie was er bonk op!!Dat was super leuk want het is natuurlijk altijd afwachten als je online koopt,hé!

Hier onder enkel foto's van mijn resultaat.Ik ben er fier op,zo mooi samen,de stofjes maar ook de foto's maken en het samen stellen ging vlotjes.


De voorkant


Het geheel,de tienertas en de toilettas
met mijn gewonnen koffiebeker.



De binnenkant,een beetje roze met
goudkleur! 


Tassenvoetjes!

De bodem heb ik verstevigd met een stuk place matje dat ik thuis nog had liggen.Het keergat netjes met de hand genaaid.Die van de toilettas met de naaimachine gedaan.Tip voor de tassenband, in een sportwinkel judobanden kopen,beter koop,aangenamer om te verwerken en op je schouder niet zo glad als de nylontassenbanden die je hier en daar kan kopen.

Wat vinden jullie van mijn creaties?! Ik ben mega fier op het resultaat.Eerst was het de bedoeling om dit cadeau te geven maar daar moet ik nog eens vele nachtjes over slapen want eigenlijk wil ik het liever zelf houden ;-)

Ook wil ik jullie eventjes kennis laten maken met dit klein familie bedrijf dat koffie verkoopt,hun verhaal kan je hier lezen!Zeker de moeite om eens te gaan kijken bij dit Belgische familiebedrijf.De dochter heeft ook pas een boek uit met allemaal recepten waarin koffie een rol speelt.Via Instagram deed ik laatst mee om de leuke koffiebeker te winnen en ik tagde een vriendin hier in en wij beiden zijn nu de gelukkige eigenaars van de wit met gouden koffiebeker.In stijl koffie drinken onderweg.

Groetjes Carla x 

Stofjes: Pieke Wieke en Cas en Nina
Rits: Het Goedkope Huis
Tassenband: Decathlon (judoband)
Tassenvoetjes: Stoffencircus Lommel
Paspel: Veritas
Koffiebeker: Koffie Kàn
Lampenslinger: Aldi
Dekentje: eigen bezit







Follow my blog with Bloglovin

12 opmerkingen:

  1. amai , wat een schitterende tassenset !!!! ik moet wel lachen bij het ufo-verhaal, zo heb ik hier ook wel iets liggen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je compliment! Ik ben normaal gesproken iemand die alles afwerkt maar bij deze heb ik mijn bedenkingen. Moet er nogal een stuk voor rijden om stof bij te halen.

      Verwijderen
  2. En of het gezellig was op het naaiweekend. Fijn dat je er bij was. Jammer van jouw Aster. Je had het nochtans mooi afgewerkt met die glitter biais en paspel. Maar ken het gevoel, als een naaiwerk niet vlot zoals verwacht .........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hadden het gezellig hè! En inderdaad jammer dat het af en toe mis gaat maar daar leren we weer van.

      Verwijderen
  3. Kan me erg goed voorstellen dat je het voor jezelf wilt houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo mooi!!! 't Zal wel zijn dat je het zelf wilt houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè! Net te mooi om weg te geven. Ik naai wel iets anders 😉

      Verwijderen
  5. Super. Ik zag het al op Instagram maar het verhaal erachter maakt het nog toffer. En super idee die judo banden!

    BeantwoordenVerwijderen