zaterdag 10 oktober 2015

Een kroontje of 2 of 3 ...

Er is er eentje jarig in onze familie.De dochter haar metekindje blaast vandaag 1 kaarsje uit!

Wat gaat de tijd snel.Vorig jaar maakte ik voor hem enkele leuke spulletjes waaronder een Dalton broekje maar ook een dekentje,een zeverdoekje gingen zijn richting uit.



Deze week mijn naaimachine terug gaan halen en eerst wat herstelwerkjes gedaan eer ik aan iets nieuws begon.

Een kroon wou ik maken voor de jarige,even op het internet gekeken en ik kwam al snel bij deze uitleg uit.


Toffe verjaardagskroon,goede uitleg en veel foto's die stap voor stap laten zien hoe je het moet doen.

Persoonlijk lijkt me de maat zo als zij hem maakt te klein en daarom heb ik nog 2 andere versie's gemaakt.

Ben benieuwd welke hem nu het beste gaat passen.Ik had aan de mama al naar zijn hoofdomtrek gevraagd maar eer ik het antwoord had was de 1ste al klaar,ongeduldig hé!

Hier volgen de foto's van mijn exemplaren die nu mooi in een pakje klaar liggen om seffens af te geven als we taart mogen gaan smullen.




De 3 exemplaren op een rij!










Mijne favoriete kroon...





Allerlei restjes uit mijn 
stoffenvoorraad


De achterkant van
de wisselbare cijfers.

Bij de uitleg van de kroon gebruiken ze de wisselbaren cijfers op een andere manier maar ik vind die van mij mooier.

Je kan er ook cijfers opmaken met een stukje klittenband maar dat vond ik niet zo een goed idee want op mijn manier kan je de kronen ook voor andere gelegenheden gebruiken of bij het verkleden ;-) En omdat ze aan 2 kanten te gebruiken zijn hebben ze eigenlijk zo meteen 6 kronen in huis.


En na het verdict van de huisdokter gisteren dat ik met een tenniselleboog zit gaat het hier heel rustig worden want het is nogal pijnlijk en als ik niet genoeg rust gaat het natuurlijk langer duren eer het genezen is.Maandag begin ik met kiné om het terug soepel en minder pijnlijk te krijgen.

Groetjes C.

Stofjes: Veritats, Liesellove, Het Stoffenhuis en Stoffencircus
Lintjes: eigen voorraad
Speldjes: geen idee meer van waar die komen

Follow my blog with Bloglovin

17 opmerkingen:

  1. Maar allé, zoooo schoon.
    Zal de jarige wel trots op zijn
    Proficiat aan het knulletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kronen en wat een luxe zoveel mogelijkheden in één. Ook benieuwd welke de best passende is. Veel beterschap ook !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was toch de originele maat die het beste paste maar de andere 2 werden door grote zus al gepast en goed gekeurd ;-)

      Verwijderen
  3. Goed idee zo met de speld! Beterschap, hoop dat het met veel rust snel beter wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een leuk cadeau zeg! Mooi gemaakt
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie wil er met zo'n prachtige kroon niet voor JARIGE spelen! Weer super gedaan Carla!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt overal aan gedacht! Ze zijn mooi en wat leuk dat je restjes kunt gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het complimentje en inderdaad weer wat restjes opgebruikt.

      Verwijderen
  7. Fantastisch die kronen, ik meen dat echt
    Ik heb zo'n spijt, dat ik ten eerste totaal ni handig ben met naald en draad
    En ten tweede geen naaimachine heb
    Anders maakte ik voor binnen 5 maanden zo een kroon voor ons Joanne als ze èèn jaar wordt
    Jij hebt echt een gave meiske
    Verzorg je goed, luister goed naar de dokter, de kinèsist en je arm.
    Veel beterschap
    Groetjes lutgart

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reactie Lutgart!En ik ga zeker rusten met mijne arm/elleboog want ik wil niet helemaal vast komen zitten,hé!

      Verwijderen
  8. Wat leuk met die buttons/speldjes erop, een extra feestlint!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en hij had het speldje maandag op zijn t shirt mee naar de crèche!Laat hij beter zitten dan een kroontje op zijn hoofd.

      Verwijderen