woensdag 3 september 2014

Herfst rokje

Gisteren heb ik een herfst rokje voor mezelf gemaakt .

Het stof heb ik een tijdje geleden in Mechelen gekocht,je kan het hier nog eens gaan bekijken.

Nu heb ik voor de eerste keer er ook een zak in gemaakt want in mijn andere rokken heb ik geen zak en dat is ongemakkelijk omdat je dan gene zakdoek mee kan nemen.

En met het koudere weer in het vooruitzicht en de verkoudheden die daarbij horen wou ik graag een zak in mijne rok.

Omdat mijn rits in de zijnaad staat heb ik aan de andere zijnaad dus een zak gemaakt.

Volgens de uitleg van deze dame heb ik zelf een patroon voor de zak getekend en vervolgens er netjes in genaaid.


Weer iets bij geleerd op een simpele manier want Marieke geeft altijd een super goede uitleg en veel foto's erbij.

Zeker een blog die de moeite waard is om een kijkje te gaan nemen.



Mijn rok met paspel.
Patroon : Allemaal rokjes
Stof : Kriss (Mechelen)
Paspel,rits,voering en garen : Veritas


Schoon zakje ;-)

Heb er dus voering in gezet want dat geeft toch iets meer warmte voor de gure tijden die er aan komen.Maar voorlopig gelukkig nog mooi weer.

Ook heb ik gisteren 6 nieuwe sjaaltjes geknipt om ze vandaag om te strijken,4 zijn er al om gezoomd en 1 is zelfs al afgewerkt met een mooi sierstiksel.

De anderen hoop ik morgen af te werken want volgende week zie ik mijn vriendin en dan kan zij ze mee nemen voor haar honden en voor die van haar vriendin.Kunnen jullie nog volgen?!

Hopelijk kan ik binnenkort een foto plaatsen waar de honden de sjaaltjes aan hebben om te laten zien hoe ze er mee staan,liggen,lopen of zitten.

Vandaag ben ik ook weer begonnen met werken.Het was als of ik niet weg was geweest.Het ritme zat er direct weer in.

Namiddag mijne tuin onkruid vrij gemaakt want het was daar bijna een onkruidveld ipv een tuin.

De regen en het niet echt koude weer was ideaal voor het onkruid.

Minder leuk voor mij maar nu is het toch weer een weekje netjes bij ons.


Groetjes C.

Follow my blog with Bloglovin

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad heel handig dat zakje!Het ritme is weer tip top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi rokje ! Een zakje erin is inderdaad wel handig, dat mis ik altijd bij mijn rokken en kleedjes. Dat ga ik dus zeker ook eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey,

    Heel mooi en handig rokje.
    we wensen u veel creatieviteit vanuit onze Veritas -Team.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom regelmatig in een van jullie winkels en vind het dus super fijn om jullie hier te lezen.

      Verwijderen