donderdag 19 juni 2014

Spannend

vond ik het toen mijn vriendin vroeg om 2 sjaaltjes te maken voor hun honden als ze naar een thema feest mogen waar het draait rond Roos-Wit!

En het werd nog leuker toen ze er nog 3 bij wou om aan de jarige te geven.

Vrije keuze in model,afwerking en stofkeuze.

Dus op pad om stofjes te vinden wat niet zo gemakkelijk ging dan verwacht want ik meende echt dat je in de zomerstofjes vlot roos met wit ging vinden.




Het werden dus 3 stofjes overwegend roos en ik heb met wit de afwerking 
gedaan.

1 afgewerkt met een lintje met precies een gehaakt kantje,1 met gewone biaislint en 1 met een zig-zag lintje.

De andere 2 heb ik met mijn nieuwe naaimachine voorzien van een siersteek.
De dochter vond de hartjes mooi en ik de golfjes of hoe ik ze noemen moet.



Nu is het natuurlijk afwachten of ze goed gekeurd worden want ja smaken verschillen,hé!

Maandag avond is ze even komen passen met Nikita en gelukkig zat het goed.

Van de restjes van het stof heb ik de spulletjes hier onder nog gemaakt.



Komt altijd van pas een mini portemonneetje en een doos met papieren zakdoekjes met omkeerbare hoes.

Deze avond ga ik alles naar mijn vriendin brengen en ze is best nieuwsgierig naar het resultaat en naar de verrassing van de restjes want daar weet ze nog niets van.

Gisterenavond heb ik voor mezelf nog eventjes dit gemaakt:



Het patroon met super leuke uitleg vond ik hier en ik had geschreven dat ik een linkje op mijn blog zou zetten wat bij deze dus gebeurd is.

2 restjes stof,een kamsnap die nog altijd niet goed wil lukken en weeral een tof hebbeding erbij.

Het is niet zo als het zou moeten zijn,ik heb van boven een rare vorm,normaal is die mooi recht maar het stoort me niet.

Groetjes C.


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke hondensjaaltjes! Daar zal je vriendin blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol, je hebt waarschijnlijk ietwat gefoefeld met de naadwaarde ;)
    Maakt niet uit, ik vind het een plezant tasje, jij ook, en is dat niet het enige wat telt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja waarschijnlijk daar een beetje scheef gestikt en dit als resultaat maar zoals jij al schrijft als het mij niet stoort maakt het niet uit!

      Verwijderen
  3. De jarige en de andere gasten vonden van wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de mooie sjaaltjes en de verrasingen!
    Iedereen vond de sjaaljtes mooi en ook héél origineel, zelfgemaakt!
    Dat kan niet iedereen zeggen hé!

    BeantwoordenVerwijderen