dinsdag 24 juni 2014

Leuven en nog meer...

Na een druk maar leuk weekend ging ik gisteren samen met mijn tienerdochter naar Leuven.

's morgens eerst onze zoon naar de trein gebracht want die ging op 2 daagse met de school naar zee.

Straks mag ik hem gaan halen in Neerpelt.Ben super benieuwd naar zijn verhalen.


Voormiddag wat gepoetst en gestreken.Ook dat moet gebeuren zelfs als jarige en met een dagje vrij.

Rond 14 u waren we in Leuven,onze auto geparkeerd aan het station en van daar uit te voet naar het centrum langs allerlei winkels.

Ik zelf was in geen jaren meer daar geweest,de dochter vorig jaar nog.

Winkel in,winkel uit,hier en daar wat passen.

Maar vooral rond neuzen en natuurlijk deden we ook een terrasje want we hadden wel geluk met het weer.

In Leuven liggen ook mooie gebouwen.





Ik wou er natuurlijk ook langs minstens een stoffenwinkel maar eer we daar geraakte hebben we vele stappen gedaan want mijne gps stuurde ons de verkeerde kant uit.

Aan een vriendelijke mevrouw de weg gevraagd en toen was het nog moeilijk om hem te vinden... 


Diegene die er al geweest zijn zullen hem herkennen.Pauli een stoffenwinkel waar je heel veel soorten en kleuren van stof vind in dure en goedkope prijsklassen.

Ik heb er deze 3 leuke stofjes van mee gebracht,net voor sluitingstijd vond ik de winkel.
 

Heb nog nooit zo snel beslist welk stofje ik mee ging nemen.

Het middelste wordt een jumpsuit of een Sunny Pants.

Het rode of groene stofje wordt een rok voor mezelf of een zwangersschapsrokje voor mijn schoonzus.

Ben over die 2 stofjes nog niet helemaal uit.Vond ze beiden mooi.

Na het shoppen gingen we ene lekkere cocktail drinken bij Mattiz en ook de tapasschotel viel in de smaak bij ons.

Het was er gezellig,fijn zitten praten onder ons 2tjes,gewoon genieten van het drankje,de hapjes en elkaar.



Tapasschotel


Cocktail Cosmopolitan




Ciabatta met ham en mozzarella
uit de oven

Heel lekker allemaal.Zeker een aanrader vinden wij.Om in stijl onze dag en mijne verjaardag af te sluiten was dit een goede keuze.

Nog iets fris voor mij en ene andere ijskoude cocktail(weet de naam niet meer) voor mijn dochter en we wandelen op ons gemakje weer naar de parking om vervolgens naar huis te rijden waar we om 22u arriveerden.

Dit was een dag om nooit te vergeten!!Het zijn de kleine dingen die het doen,je moet genieten van elk moment en als je dat dan zo kan doen moet dat niet meer zijn.

Ohja,ik was begonnen aan een toiletzak voor mezelf in het uilenstofje dat ik een tijd geleden kocht in Neerpelt.

Heb het vandaag afgemaakt en dit is het resultaat:




Volgende keer ga ik hem nog iets groter maken en proberen om er binnenin ook zakjes in te maken.

Heb het gemaakt volgens de uitleg van evamaria en zij verwijst op haar beurt door naar miss-stik hare uitleg ivm het in elkaar zetten van een ritszakje.

Mits een aanpassing ging het vlotjes om deze toiletzak te maken.



Groetjes C

Follow my blog with Bloglovin

5 opmerkingen:

  1. Nog een late proficiat voor je verjaardag, en je maakt echt wel mooie dingen hoor, groetjes,Caroline(clineke)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat het de kleine dingen zijn die het doen vergeten we vaak.

    BeantwoordenVerwijderen